printlogo


تولید و توزیع یادگاری‌های فرهنگی ارزشمند

تولید و توزیع یادگاری‌های فرهنگی ارزشمند

همچنین با تمرکز بر نیازهای زائران ۱۱ هزار و ۶۲۰ قلم اقلام تبلیغاتی شامل نقشه حرم، پوستر، کتابچه‌های فرهنگی، بسته‌های ویژه مناسبت‌ها و محصولات گرافیکی تولید شد. این محصولات علاوه بر معرفی خدمات، پیام‌های فرهنگی را به مخاطبان منتقل کردند و یادگاری‌های فرهنگی ارزشمندی از سفر زیارتی بودند. در قالب رویدادهای هنری، اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی در صحن‌های حرم مطهر به مناسبت روز پایانی ماه صفر، فضایی معنوی و پرشکوه برای زائران فراهم کرد. این رویدادها با استفاده از هنر آیینی و مذهبی مفاهیم معارفی را به زبان هنر برای مخاطبان روایت کردند.

برنامه استقبال ویژه از زائران در مبادی ورودی شهر مشهد از جمله فرودگاه، راه‌آهن و پایانه‌های مسافربری از دیگر اقدامات برنامه‌ریزی شده بود که تجربه‌ای متفاوت برای زائران رقم زد. این اقدام نشانه‌ای از مهمان‌نوازی رضوی و ارزش‌گذاری به حضور میلیونی زائران در دهه پایانی صفر بود.

پاسخگویی به زائران و رفع مشکلات آنان

سامانه تلفنی ۱۳۸ در این ایام به مرکزی برای ارتباط مستقیم زائران با آستان قدس تبدیل شد. در این سامانه ۱۹ هزار و ۸۳۵ پیام تلفنی دریافت شد، ۵۱۹.۵ ساعت مکالمه تلفنی با مخاطبان صورت گرفت، بیش از ۸۸۹ هزار و ۴۷۲ پیامک برای ۷۲۲ هزار و ۳۶۸ نفر ارسال شد؛ این حجم از ارتباط، نشان‌دهنده توجه ویژه به پاسخگویی، رفع مشکلات و اطلاع‌رسانی به‌روز است. در این ایام همچنین ۱۷ طرح نظرسنجی برای سنجش رضایت و دریافت بازخورد از زائران اجرایی و ۲ نشست پرسش و پاسخ مستقیم با مدیران عالی آستان قدس رضوی برگزار شد که فرصتی برای بیان مستقیم دغدغه‌ها و پیشنهادهای زائران فراهم کرد.

اقدامات تبلیغاتی و ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی در دهه پایانی ماه صفر امسال از نصب صدها سازه تبلیغاتی تا پاسخگویی مستقیم به هزاران زائر نشان‌دهنده برنامه‌ریزی دقیق، استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای و تلاش برای ارتقای تجربه زائران بود. این برنامه‌ها علاوه بر جنبه اطلاع‌رسانی، به تقویت پیوند عاطفی زائران با حرم مطهر و ارتقای جایگاه فرهنگی و معنوی آستان قدس در میان مخاطبان داخلی و خارجی کمک کرد.