printlogo


پاسخ‌گویی و اخذ نظرات مردمی

مطالبه‌گری رسانه‌ای در عرصه زیارت
پیگیری گفتمان‌ها و موضوعات اولویت‌دار آستان قدس رضوی در فضای عمومی رسانه‌ای کشور در قالب مجموعه گزارش‌های تحلیلی و مطالبه‌محور از دستگاه‌های اجرایی – نظارتی در بستر روزنامه قدس و کانال‌ها و صفحات قدس‌آنلاین در سال ۱۴۰۳ نیز با قوت ادامه پیدا کرد. همچنین توسعه فعالیت‌ها در فضای مجازی و رسمیت دادن به نمانام «قدس‌آنلاین» در شبکه‌های اجتماعی در کنار خلق صفحات مخاطب از جمله «رواق‌مدیا» با تکیه بر قصه‌های زیارت و تاریخ حرم مطهر نیز صورت گرفت. انتشار روزانه ضمیمه رواق با تأکید بر وقف و نذر، معارف رضوی و خدمت و زیارت، انتشار اخبار به‌صورت مستمر و معرفی دستاوردهای آستان قدس رضوی نیز با تلاش خبرنگاران این رسانه صورت گرفت. همچنین در سال ۱۴۰۳ کسب رده «الف» و رتبه ۶ بین روزنامه‌های کشور توسط روزنامه قدس با ۳۷ سال سابقه فعالیت رقم خورد.

پاسخ‌گویی و اخذ نظرات مردمی
پاسخ‌گویی شبانه‌روزی به زائران و مجاوران در بستر سامانه تلفنی ۱۳۸ به‌همراه اجرای طرح پاسخ‌گویی حضوری مدیران ارشد آستان قدس رضوی در سامانه ملی پاسخ‌گویی و همچنین حضور و ارائه گزارش مدیران آستان قدس رضوی در برنامه زنده فضای مجازی «رواق خدمت» در کنار اجرای مجموعه گسترده طرح‌های نظرسنجی و افکارسنجی با فعالیت ۳۰۰ خادمیار در سطح استانی و کشوری و بازدید دوره‌ای مدیران رسانه‌های جمعی کشور از پروژه‌های عمرانی و نمایشگاه «رواق خدمت»، تنها گوشه‌ای از تلاش خادمان رسانه‌ای آستان قدس رضوی در مسیر پاسخ‌گویی بدون واسطه به مردم است.

رویدادها، جشنواره‌ها و تبلیغات محیطی
انتقال پیام رسانه‌ای از بستر هنر و تبلیغات، یکی از رئوس اصلی فعالیت‌های مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی است. در سال ۱۴۰۳ برپایی نمایشگاه معرفی تاریخچه حرم مطهر، ایجاد سینمای چهاروجهی، به‌روزرسانی فاز یک نمایشگاه «رواق خدمت» با معرفی فعالیت‌های آستان قدس رضوی، برپایی رویداد ملی «سفینه النجاه» با حضور ۵۰۰ هنرمند، برگزاری رویداد هنری «پرچم بر زمین نمی‌افتد» با حضور ۴۰ هنرمند در رشته‌های مختلف در حمایت از مردم غیور لبنان و طراحی هویت بصری واحد به‌همراه چاپ و نصب بنر بر روی بیش از هزار بیلبورد شهری با متراژ ۶۰ هزار مترمربع در این عرصه انجام گرفت. همچنین پنجمین جشنواره روابط‌عمومی‌های آستان قدس رضوی در کنار انتشار کتاب‌های «همه خادم‌الرضاییم»، «تاریخچه حرم مطهر» و «رواق خدمت کودکان در حرم» نیز در این موضوع به انجام رسید.

برنامه‌های افق پیش‌رو
مرکز ارتباطات و رسانه در برنامه‌های آتی خود به‌دنبال ارتباط هرچه بیشتر نخبگان و رسانه و بهره‌گیری از فضای مجازی و استفاده از ظرفیت شهروندخبرنگاران و حمایت از رساله و پایان‌نامه‌های دانشگاهی و حوزوی است و در این مسیر کلان‌پروژه‌های توسعه‌محور را تعریف کرده است. آغاز به‌کار مجدد شبکه جهانی امام رضا(ع)، اصلاح و ارتقاء عملکرد تلویزیون اینترنتی آستان قدس رضوی، ایجاد بانک جامع مخاطبان آستان قدس رضوی، ایجاد باشگاه فعالان فضای مجازی؛ شبکه امام‌رضایی‌ها و ایجاد و توسعه اپلیکیشن جامع آستان قدس رضوی از جمله این موارد است.