لازمه خدمت خوب و کامل، پشتیبانی های متعدد است و یکی از این پشتیبانی ها، بهره گیری از فناوری های نوین روز و مخصوصاً فناوری اطلاعات است. آستان قدس رضوی از پیشگامان به کارگیری فناوری اطلاعات بوده است. سابقه تأسیس خدمات ماشینی آستان قدس رضوی به سال ۱۳۴۰ می رسد و اگر این تاریخ را با تاریخ پیدایش کامپیوتر مقایسه کنیم می بینیم که یک یا دو دهه بعد از این اختراع، آستان قدس جزء پیشروها بوده است. این آستان مقدس از نخستین سازمان ها در کشور بود که از ابرکامپیوترهای قدیمی «مینفریم» بهره گرفت. همچنین در دهه ۷۰ این آستان مقدس به قدری در فناوری اطلاعات پیشرفت کرد که از سرریز فناوری به دیگر سازمان ها نیز خدماتی ارائه کرد.