printlogo


پخش روی آنتن داخلی
توسعه سهم رسانه‌ای معارف رضوی، در رسانه ملی

با توجه به ضرورت استفاده از رسانه‌های دیداری و شنیداری در ترویج آموزه‌های اسلامی و رضوی، و با در نظر گرفتن منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه رسانه، از جمله جهاد تبیین و دغدغه‌های تولیت آستان قدس رضوی، مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی تولید برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی را با هدف ترویج معارف قرآنی، آموزه‌های اهل بیت و سیره رضوی در دستور کار خود قرار داده است.

فراهم کردن بسترهای لازم به‌منظور تولید محتوای متناسب جهت انتقال پیام به گروه‌های متنوع و متکثر مخاطبان، از مهم‌ترین رویکردهای مرکز ارتباطات و رسانه در برنامه‌سازی تلویزیونی است.

برنامه‌سازی تلویزیونی و رادیویی از حرم مطهر، به دلیل حال و هوای متفاوت و ایجاد حس مشارکت در این مکان معنوی، مخاطب گسترده‌ای دارد که همین امر ضریب اثرگذاری برنامه را نیز دوچندان می‌کند. بنابراین، ساخت و تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی با مشارکت رسانه ملی و سایر نهادهای رسانه‌ای همسو، یکی از محورهای اصلی تولید محتوای رسانه‌ای است.

در راستای پاسخگویی به نیازهای معنوی مخاطبان فراملی و به منظور گسترش و نهادینه‌سازی معارف و سبک زندگی رضوی در مقیاس وسیع، تولید برنامه‌های ویژه مخاطبین بین‌المللی به‌ویژه به زبان‌های عربی، اردو و آذری در مشارکت با سیمای برون‌مرزی و اتحادیه رادیو تلویزیون‌های اسلامی، از محورهای اصلی فعالیت‌های مرکز ارتباطات و رسانه محسوب می‌شود.